Uczniowie uczestniczący w zajęciach koła informatycznego w ramach grantu CMI zdobyli wiele nowych umiejętności programistycznych w języku Scratch. Potrafią samodzielnie przygotować “duszki”, stworzyć tło, na którym przygotowane postacie wykonują kolejne kroki zawarte w skrypcie, tworzą własne gry a nawet programy ułatwiające odrabianie pracy domowej z matematyki. Przykładem takiego “pomocnika matematycznego” jest program do obliczania obwodu trójkąta oraz sprawdzania czy z odcinków o podanych długościach możliwe jest zbudowanie trójkąta.
Uczniowie potrafią także przygotować interaktywną kartkę świąteczną. Przed Świętami Wielkanocnymi przygotowali niemałą atrakcję dla kolegów z oddziału “0”. Napisali program do wirtualnego zdobienia pisanek, młodsi koledzy sprawdzili jego działanie zdobiąc “wielkanocne jajka”. Wszyscy doskonale się bawili- programiści i testerzy oprogramowania.
Uczniowie potrafią także zaprogramować roboty (geniBoty) wykorzystując specjalne karty do kodowania. Nie jest to proste zadanie, ponieważ roboty muszą wyruszyć z określonego pola oznaczonego liczbą i literą, precyzyjnie poruszać się po planszy, omijać przeszkody i dojechać do wyznaczonego celu.
Teraz wszyscy niecierpliwie wyczekują zajęć, na których będą mogli napisać program dla mBota w środowisku mBlok i sprawdzić działanie czujników: ruchu, światła, dźwięku czy temperatury.
Uczniowie pracują pod czujnym okiem Zofii Siwiec – dyrektor Szkoły Podstawowej w Osinach.
Tekst i foto: Zofia Siwiec